PRAKTIKUM-NOTATET Navn: Søren Søgaard Arbejdsplads: TEC Gladsaxe Undervisningsfag/niveau: VVS Praktikum-udfordringen. ”Den spidse” 1. AutoCAD opsætning/udskrivning Få tid til at undervise de svage elever, når de stærke elever selv kan se video. Elever bliver ikke bange for at spørge sine med elever, når de ser en video. 2. Brug af itslearning som modul beskrivelse. ”Den udfoldede beskrivelse” Hvordan viser problematikken sig? For hvem er den et problem? Hvad er din interesse i at få den løst? 1. -Svær heden ved at skulle begynde på et tegneprogram. -GF2 vvs elever som aldrig har brugt AutoCAD før. -Kan lave video som vise hvordan man naviger i programmet. 2. -Læringen i at bruge en platform som itslearning. -GF2 elever er ikke vandt til at bruge itslearning som en lektionsplan, herte materialer, lave lektie
Didaktik 2.0 Dag 2 på dep. Hvad kendetegner modellen? Web 1 ingen designe Old skole bøger plancher, Elmer Web 2 elev design, elever bruger it/google Undervisning loop: Planlægning af undervisning Feedback Feedforward trensfore Hvilke elementer i modellen er særligt interessante i jeres optik? 1 orden 2 orden 3 orden Samehæng mellem mål og viden, Stilladsering efter web 1 eller web 2 Hvor kan I med fordel anvende modellen? Modellen er meget bred og svær i eud, idet lange undervisning forløb er det ok, svært i kort forløb. Hvilke udfordringer ser I ved modellen? Selve web 2 kan være forstyrrende for undervisning. Flippe learning: flytter undervisning uden fra undervisning, elever kan se video selv, giver mere tid til andre elever Elever kan bruge itslearning til Måde- Middel- Metode Tpack: Ved at bruge alle 3 giver det Tepack modellen
Kommentarer
Send en kommentar